Gazetka sklepowa Fundacji? Tak! Prowadzimy niecodzienną kampanię “Pomagam Bez Promocji”

Gdzie działa Dobra Fabryka?

Wspieramy mieszkańców najbiedniejszych regionów świata, często nękanych wojnami, kryzysami humanitarnymi, biedą, głodem i brakiem perspektyw na przyszłość. Docieramy z pomocą humanitarną i rozwojową do blisko 140 000 osób rocznie, odpowiadając na najpilniejsze potrzeby mieszkańców krajów, w których bieda, wojny i kryzysy humanitarne odbierają ludziom zdrowie, godność i życie.

To podopieczni naszych 11 projektów w 10 krajach:

  • Polska – warszawscy bezdomni, którym co roku przekazujemy Ciepłą Pakę, by mogli się ogrzać w czasie mrozu;
  • Bangladesz – ofiary czystek etnicznych w Birmie, ludzie od lat koczujący w największym na świecie obozie dla uchodźców;
  • Burkina Faso – najbiedniejsi mieszkańcy wioski Gourcy, dla których rozwinęliśmy projekt rolniczy, by pomóc im przetrwać najszybciej rozwijający się kryzys żywieniowy na świecie;
  • Demokratyczna Republika Konga – mali i duzi pacjenci szpitala i ośrodka dożywiania w wyjątkowo niebezpiecznym regionie świata, gdzie walczymy z chorobą głodową i zapewniamy opiekę zdrowotną dziesiątkom tysięcy ludzi;
  • Grecja – mieszkańcy największego w Europie obozu dla uchodźców, w którym zapewniamy ciepłe posiłki zwłaszcza dla chorych i dzieci oraz wysyłamy misje medyczne;
  • Liban – przewlekle chorzy, których gigantyczny kryzys gospodarczy w kraju pozbawił dostępu do leków ratujących życie;
  • Mauretania – dzieci z niedożywieniem i chorobą głodową, które leczymy w ośrodku dożywiania;
  • Rwanda – pacjenci jedynego w kraju hospicjum;
  • Senegal – dziewczęta z najbiedniejszych regionów w kraju, dla których tworzymy nowe szanse, przygotowując do zawodu w naszym foyer;
  • Togo – ubodzy, którzy za symboliczną miskę kukurydzy korzystają z naszej apteki, jedynej w trudno dostępnym regionie kraju

RAZEM ZMIENIAMY ŚWIAT NA LEPSZE!

Razem w Mauretanii i Demokratycznej Republice Konga uratowaliśmy ok.

793

dzieci od choroby głodowej w 2023 r.

14.12.2023

W naszej gazetce sklepowej, opublikowanej m.in. na Gazetkowo.pl, Topspozywcze.pl oraz Gazetkapromocyjna24.pl, znajdziesz pozycje prosto z naszego sklepu Dobroczynne24, np. kozę w super cenie, wizytę u lekarza za 2 zł czy “ciepłą pakę” dla osób w kryzysie bezdomności. W ten sposób zachęcamy do wsparcia prowadzonych przez nas działań pomocowych. 

Aż 63 proc. Polaków przynajmniej raz w tygodniu przegląda gazetki promocyjne – tak wynika z badania przeprowadzonego w Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na zlecenie firmy CTRL System w tym roku. Ze względu na rosnącą inflację odsetek ten rośnie (w 2020 roku było to 51 proc.). Do przeglądania gazetek przyznają się badani w każdym wieku, nie tylko osoby starsze. Co trzeci ankietowany promocji szuka online – w aplikacjach agregujących gazetki i oferty promocyjne. 

Właśnie z powodu popularności w polskim społeczeństwie gazetek i agregujących je stron zdecydowaliśmy się umieścić informację o naszej działalności w tym, nietypowym dla organizacji charytatywnych, kanale. Do akcji przyłączyły się już m.in. takie serwisy jak Gazetkowo.pl, Topspozywcze.pl oraz Gazetkapromocyjna24.pl. 

Jesteśmy marketplacem z pomocą dobroczynną – kupując w Dobroczynne24 wybrane produkty, funduje się konkretną pomoc w jednym z 10 krajów, w których pomagamy potrzebującym. Nasz klient to tak naprawdę darczyńca, który finansuje dobro i spodziewa się dostawy zamówionych produktów, ale do potrzebujących. A ponieważ mocno korzystamy z narzędzi do sprzedaży internetowej, postanowiliśmy wykorzystać również tradycyjne metody promocji w e-handlu, czyli gazetki online – tłumaczy Mateusz Gasiński, prezes Fundacji Dobra Fabryka.

Stworzyliśmy materiały promocyjne nawiązujące szatą graficzną, układem i treścią  do typowej gazetki promocyjnej. Wśród promowanych przez nas artykułów znajdują się m.in. posiłek terapeutyczny dla dzieci z chorobą głodową w Kongu (15 zł), poród naturalny, czyli finansowanie opieki medycznej, wizyt prenatalnych i leków dla kobiet w Kongu (40 zł), zestaw narzędzi do pracy w ogrodzie spółdzielczym w Burkina Faso (50 zł). W naszej ofercie ‘na mroźniejsze dni’ można kupić “ciepłą pakę” dla osób w kryzysie bezdomności (25 zł) albo ciepły posiłek dla uchodźcy w Grecji (15 zł). W dziale “życie pod choinką” promowane są produkty potrzebne do szpitala w Kongu: kroplówka (10 zł), krew do transfuzji krwi (50 zł) i tlen dla pacjenta (10 zł). Ofertę miesiąca stanowi koza (300 zł) – dla ośrodka dożywiania w Kongu.

Wierzymy, że pomoc nie wymaga dużych środków, ale wielu otwartych serc, bo jeśli każdy z nas dorzuci od siebie kilka złotych, uzyskamy efekt skali. Dlatego produkty w naszym sklepie kosztują zazwyczaj kilka do kilkunastu złotych. Od innych gazetek wyróżnia nas natomiast to, że w Dobroczynne24 nie wprowadzamy przecen ani zniżek. Nie jesteśmy w stanie dać dziecku z chorobą głodową 50 proc. mniej posiłku terapeutycznego czy 30 proc. mniej leków seniorowi w pogrążonym w kryzysie gospodarczym Libanie. Stąd nasze hasło “Pomagam bez promocji”  – dodaje Mateusz Gasiński. 

Dziękujemy serdecznie portalom, które dołączyły do akcji i opublikowały nasz materiał:  Gazetkowo.pl, Topspozywcze.pl oraz Gazetkapromocyjna24.pl. Kolejne, chętne dołączyć do akcji podmioty mogą się zgłaszać do Fundacji na adres [email protected].

 

Seniorzy i dzieci potrzebują wsparcia

Pilna pomoc dla Libanu

Pomagamy Libańczykom od lat, ale sytuacja nigdy nie była tak dramatyczna. Pilnie potrzebujemy funduszy, by zakupić żywność, leki i inne niezbędne produkty dla tych, którzy zostali zmuszeni do ucieczki. Wśród nich są dzieci i seniorzy.

czytaj więcej

Mamy już:
41 058
Potrzebujemy:
117 000